MINDFULNESS OG YOGA HØSTEN 2020

Ønsker du å kunne koble av og være mer tilstede i deg selv? Kanskje kan mindfulness og yoga være noe for deg? Veileder ved SMSO Nina Rostrup tilbyr nå mindfulness og yoga en til en eller i små grupper.

Mindfulness – Oppmerksomhetstrening ved SMSO

Mindfulness handler om å bevisstgjøre hvor din oppmerksomhet er, for å trene opp hjernen til å være mer til stede her og nå. Når du forsvinner i tankekverna med bekymringer for fremtida, grublinger over fortida og/eller konstant planlegging, vil stresshormoner kronisk være tilstede i kroppen. Gjennom å stoppe opp og bevisstgjøre hvor din oppmerksomhet er, kan du omprogrammere hjernen til å være mer tilstede i nuet, hvor livet faktisk utspiller seg. Gjennom å møte deg selv med en ikke-dømmende, vennlig og raus holdning, kan mindfulness hjelpe deg til å oppleve mer glede og livskvalitet.

Mindfulness er for alle og på grunn av smittevern vil det bli små grupper eller en til en.

Meld deg på via din veileder, så finner vi et tidspunkt som passer for deg.

 

 

Yoga på SMSO

 

Yoga betyr egentlig bare enhet – og i denne timen gjør vi enkle fysiske øvelser for å trene opp enhet mellom kropp og sinn. Enhet oppnår vi når vi er til stede i pust og kropp samtidig, og da er vi også i nuet. Mange som har opplevd traumer, beskytter seg selv gjennom å stenge av kroppen. Gjennom å våge å bli venn med kropp og pust igjen, kan vi tørre å kjenne på uro og ubehagelige følelser. Når vi våger å møte disse med oppmerksomhet, kan vi erfare at uroen mister makta over oss. Du trenger ikke å ha gjort yoga eller å ha trent før, for å ha utbytte av denne timen. I yoga jobber du med deg selv der du er og du er mer enn bra nok akkurat som du er.

På grunn av smittevern gjøres yoga nå en til en eller i små grupper.

Meld deg på via din veileder, så finner vi en tid som passer for deg.